مهلت تسلیم اظهارنامه مالیاتی و سایر تکالیف مودیان اعلام شد جزییات تازه از نحوه فروش بلیت‌های اربعین (۱۴ خرداد ۱۴۰۳) ابلاغ قانون بودجه ۱۴۰۳ توسط سرپرست ریاست جمهوری راه‌اندازی تالار ارز اشخاص در مرکز مبادله تا یک ماه دیگر جزئیات جدید از فروش اینترنتی نان | چگونه اینترنتی نان بخریم؟ شرایط فروش فوری سه محصول ایران خودرو ویژه خرداد ۱۴۰۳ اعلام شد + جزئیات آیا زمان واریز کالابرگ خرداد ۱۴۰۳ مشخص شده است؟ بازار طلای جهانی در انتظار سیاستهای پولی ایالات متحده آرام شد توزیع روزانه ۱.۵ تن گوشت گرم گوسفندی تنظیم بازار در مشهد تحقق بیش از ۲۳ میلیون قطعه جوجه‌ریزی در خراسان رضوی از ابتدای سال جاری قبض‌های میلیونی در انتظار مشترکان بد مصرف برق قیمت جدید کوییک پلاس اتوماتیک اعلام شد + جدول (۱۳ خرداد ۱۴۰۳) ارز ترجیحی شکر حذف شد | گرانی در انتظار شکر؟ فراخوان گمرک برای جاماندگان فعال‌سازی موبایل مسافری توزیع تایر با ارائه ضمانت‌نامه تولیدکنندگان سردرگمی سهامداران در بلاتکلیفی بورس | گزارش وضعیت بازار سهام (۱۳ خرداد ۱۴۰۳) طلای ۱۸ عیار در مشهد نسبت به دیروز گرانتر شد + جزئیات (۱۳ خرداد ۱۴۰۳) نظر کارشناسان بازار‌های مالی درباره وضعیت بازار‌ها با توجه به انتخابات پیش رو + نمودار بانوان مشهدی چگونه می‌توانند وام خوداشتغالی خیاطی دریافت کنند؟ قیمت دلار، طلا، سکه و ارز دیجیتال امروز | کاهش اندک حباب سکه (۱۳ خرداد ۱۴۰۳) واردات تمام مدل‌های آیفون همچنان ممنوع است | آیفون ۱۳ دیگر ترخیص نمی‌شود از رهن ۷۰۰ میلیونی تا اجاره ۲۰ میلیونی آپارتمان در کوی امیرالمومنین مشهد (۱۳ خرداد ۱۴۰۳) آدرس اشتباهی حمایت از تولید | درس‌هایی از تئوری رشد آدام اسمیت ممنوعیت فروش پرواز‌های چارتری لغو شد؟ تعاونی مسکن کارگران به طور جدی در دستور کار است کلاهبرداری ۱۵۰۰ میلیارد ریالی با ترفند پیش فروش خودرو
سرخط خبرها

دلیل تعطیلی ۳۰ درصدی واحد‌های تولید تن ماهی در ۳ ماه اخیر چیست؟

  • کد خبر: ۱۳۵۱۰۳
  • ۲۵ آبان ۱۴۰۱ - ۱۵:۴۶
دلیل تعطیلی ۳۰ درصدی واحد‌های تولید تن ماهی در ۳ ماه اخیر چیست؟
نایب رئیس سندیکا صنایع کنسرو گفت: در ۳ ماه گذشته بیش از ۳۰ درصد از واحد‌های تولیدی تعطیل شدند، اما مصرف نتیجه عکس پیدا کرده و میزان تقاضا برای خرید تن ماهی افزایش پیدا کرده است.

به گزارش شهرآرانیوز. مسعود بختیاری، نایب رئیس سندیکا صنایع کنسرو در نشست سندیکای صنایع کنسرو ایران درباره بررسی تعیین قیمت تن ماهی در اتاق بازرگانی تهران گفت: کالا‌هایی که قیمت مواد اولیه آن مشمول قیمت گذاری پیشینی نمی‌شود نباید برای آن کالا قیمت دستوری در نظر گرفت.

وی با بیان اینکه وزارت کشاورزی و سازمان حمایت با اصلاح نرخ تن ماهی موافقت کردند، خاطر نشان کرد: ستاد تنظیم بازار با قیمت موافقت شده یعنی ۳۹ هزار و ۹۰۰ تومان موافقت نمی‌کند. این در حالیست که نرخ تولیدکنندگان آنالیز قیمت تن ماهی را ۴۶ هزار و ۹۰۰ تومان تعیین کرده است، اما موافقت کردند که چند ماهی برای حمایت از مصرف کنندگان و گذر از شرایط بحرانی با زیان تولید کنند.

به گفته بختیاری، ۱۳۰ واحد تولید کننده اقدام به تولید تن ماهی می‌کنند که بیش از ۴۰ واحد از آن‌ها ۷ آبان مقابل ساختمان وزارت کشاورزی تجمع و تقاضا‌های صنفی خود را اعلام کردند.

وی با اشاره به کاهش تولید تن ماهی گفت: در ۴ سال گذشته میزان تولید حدود ۶۵۰ میلیون قوطی کنسرو در سال بود که این رقم امسال به ۲۵۰ میلیون تن رسیده است. کاهش حجم تولید این نگرانی را تقویت کرده است که معیشت صیادان به مخاطره بیفتد.

نایب رئیس سندیکا صنایع کنسرو با بیان اینکه بیشاز ۴۰ هزار صیاد در جنوب سیستان و بلوچستان مشغول فعالیت هستند، گفت: تعطیلی واحد‌های تن کننده کنسرو تن ماهی با معیشت این افراد گره خورده است و بیکاری آن‌ها تبعات اجتماعی زیادی خواهد داشت.

به گفته وی؛ تعدد و تکثر واحد‌های تولیدکننده تن ماهی در کشور زیاد است از این‌رو آن‌ها برای اینکه سهم بیشتری از بازار بدست بیاورند کف قیمت را در نظر می‌گیرند.

بختیاری ادامه داد: تولیدات تن ماهی در بازار داخلی مصرف می‌شود و بخشی از آن به افغانستان، عراق، سوریه، اتحادیه اروپا و آمریکا صادر می‌شود.

این فعال اقتصادی در پاسخ به پرسش خبرنگار ایلنا، قیمت ۴۵ هزار تومان برای تن ماهی شاید منطقی باشد در این میان تکلیف مصرف کننده‌ای که هر روز قدرت خرید آن کاهش پیدا می‌کند چیست؟ گفت: دولت باید از مصرف‌کننده حمایت کند وزارت بهداشت سالیانه لیستی به وزارت اقتصاد می‌دهد و کالا‌هایی که باید از مالیات بر ارزش افزوده معاف شوند را اعلام می‌کند سال گذشته تن ماهی در این لیست بود، اما از آنجایی که سازمان امور مالیاتی مالیات قابل توجهی از صنایع غذایی دریافت می‌کند در سال جاری از این لیست خارج شد.

علی پرتو عضو سندیکا صنایع کنسرو در پاسخ به پرسش خبرنگار ایلنا، که آیا گزارشی از تعطیلی واحد‌های تولیدی در دست دارید و آیا میزان مصرف این محصول از سوی مصرف‌کنندگان کاهش پیدا کرده است؟ گفت: در ۳ ماه گذشته بیش از ۳۰ درصد از واحد‌های تولیدی تعطیل شدند، اما مصرف نتیجه عکس پیدا کرده است و میزان تقاضا برای خرید تن ماهی افزایش پیدا کرده است.

وی ادامه داد: تن ماهی در حال حاضر ارزان‌ترین پروتئین سبد خانوار‌ها محسوب می‌شود و ۳۵ تا ۴۰ هزار تومان کدام پروتئین را می‌توان خریداری کرد که خواص غذایی بالایی داشته باشد. واحد‌هایی تولیدی که می‌توانند ضرر را تاب بیاورند ۲ برابر حجم فروش آن‌ها افزایش پیدا کرده است، اما پرسش اصلی این است که آن‌ها تا کجا می‌تواند با تولید همراه با ضرر ادامه بدهند؟

منبع: ایلنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->